• March 7, 2018

Artist Grand Corps Malade pledges to donate 1% of the profits from his upcoming album and 2018 tour to Epic

French slam poet and film director Grand Corps Malade is placing social justice at the heart of his work by signing the Epic Sharing Pledge, a commitment to support the carefully selected social organizations of the Epic Portfolio by donating money in a way that embraces the donor’s economic model. For instance, entrepreneurs can pledge to give a fraction of the profits from the future sale of their startup, or private equity firms can donate a percentage of their carry or management fees.

By signing the Epic Sharing pledge, Grand Corps Malade becomes the first signatory to embrace the model as an artist. He commits to donating 1% of the profits from his upcoming album and 2018 tour to Epic. In accordance with Epic’s model, 100% of the money received will be distributed to their portfolio organizations supporting children and youth globally.

“Artists like Grand Corps Malade feel called to share their success: they understand that social justice requires a commitment for each individual.”, says Alexandre Mars, Founder and CEO of Epic. “At Epic, we advocate for solutions tailored for each person’s circumstances to make giving a systematic, painless and optional experience. Thanks to this engagement, Grand Corps Malade combines his art, time and energy with his passion to fight for social justice. It adds purpose to his work.”

“It was important for me to deepen the connection between my music and my personal values”, adds Grand Corps Malade. “In the same way that I share my stories with my fans through my slams, the Epic Sharing Pledge enables me to share my success with those who need it most.”

About Epic

Epic is a nonprofit startup which provides solutions to make giving the norm. We use these solutions to promote strategic individual and corporate philanthropy that support high-impact social organizations tackling youth and children issues globally. Epic is headquartered in New York City with offices in Bangkok, Brussels, London, Mumbai, Paris and San Francisco.

Contact: communications@epic.foundation

• 7 Mars 2018

Grand Corps Malade s’engage à reverser 1% des bénéfices de son prochain album et de sa tournée 2018 à Epic

Le slammeur et réalisateur Grand Corps Malade inscrit le bien social au cœur de son art en signant l’Epic Sharing Pledge, une nouvelle approche du don qui s’adapte complètement au modèle économique du donateur. Sur le même modèle, les entrepreneurs peuvent s’engager à donner un pourcentage de la vente future de leur startup, ou les sociétés de private equity peuvent donner un pourcentage de leurs frais de gestion et/ou de leurs plus-value.

Grand Corps Malade est le premier artiste signataire de l’Epic Sharing Pledge en France. Il s’engage ainsi à donner 1% des profits de son prochain album et de sa tournée 2018 à Epic. En accord avec le modèle d’Epic, 100% de l’argent reçu sera distribué aux organisations sociales de son portefeuille, qui luttent contre les inégalités touchant la jeunesse dans le monde.

« A l’instar de Grand Corps Malade, de plus en plus d’artistes souhaitent partager leur succès, conscients que la justice sociale exige un engagement de chacun », explique Alexandre Mars, Fondateur et Président d’Epic. « Chez Epic, nous proposons des solutions adaptées à la situation de chacun pour faire du don une expérience systématique, indolore, et optionnelle. Grâce à cet engagement, Grand Corps Malade fait coïncider son art, son temps et son énergie avec sa passion de se battre pour la justice sociale. Cela donne un sens supplémentaire à son travail. »

« Il était important pour moi de lier encore davantage ma musique et mes convictions personnelles », ajoute Grand Corps Malade. « De la même façon que je partage mes histoires avec mon public au travers de mes slams, l’Epic Sharing Pledge me permet de partager mon succès avec ceux qui en ont le plus besoin. »

À propos d'Epic

Epic est une startup à but non lucratif qui propose des solutions pour que le don devienne la norme. Nous utilisons ces solutions pour promouvoir une philanthropie stratégique pour les individus et les entreprises afin de soutenir des organisations à fort impact social qui luttent contre les inégalités touchant l’enfance et les jeunes adultes. Epic a son siège à New York et est présente à Bangkok, Bruxelles, Londres, Mumbai, Paris et San Francisco.

Contact Epic : communications@epic.foundation

• Your web browser is not supported. Please use Votre navigateur ne peut pas afficher ce site. Vous pouvez utiliser Chrome, Firefox or ou Edge to browse this website securely. pour visiter ce site en toute sérité.